Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy:n asiakasrekisterin rekisteri- ja tietosuojaseloste
Tämä on Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy:n asiakasrekisterin yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste, jota käytetään Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy:n palveluun rekisteröityjen informoimiseen henkilötietojen käsittelystä.
Tämä tietosuojaseloste kertoo kuinka me Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy:ssa käsittelemme henkilökohtaista tietoa ottaen myös huomioon GDPR:n tietosuojasäännöt ja muut tärkeät yksityisyyteen liittyvien tietojen hallinnan. Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy on yritys, jossa asiakkaidemme yksityisyys on meille erittäin tärkeää.
Toivomme, että sivuillamme on kerrottu tarpeeksi selkeästi miten järjestelmä toimii ja kuinka tietojasi suojellaan. Jos kaipaat lisätietoja, älä epäröi ottaa meihin yhteyttä.
Laadittu 11.10.2024.
1. Rekisterin ylläpitäjä
Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy – Sanna Kurkinen, ruokapalvelu@herkkuhetki.net
2. Rekisterin nimi
Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy:n asiakasrekisteri.
3. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on yhteydenpito asiakkaisiin tai mahdollisen asiakkuuden hoito. Yhteydenottopyynnön jättämällä asiakas suostuu henkilötietojen käsittelyyn. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on rekisterinpitäjän oikeutettu etu olla yhteydessä asiakkaisiin. Asiakkaan tehtyä sopimuksen Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy:n kanssa oikeusperusteena on kyseinen sopimus.
Yritysten ja muiden organisaatioiden edustajien tietoja voidaan käyttää markkinointiin tavoilla, jotka on yleisesti katsottu rekisterinpitäjien oikeutetuksi eduksi. Yksityishenkilöiden tietoja voidaan käyttää markkinointiin, mikäli asiakas on antanut siihen suostumuksen. Rekisteröidyllä on kaikissa tapauksissa oikeus kieltää tietojensa käytön sähköiseen suoramarkkinointiin.
Tietoja ei käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.
Henkilötietoja voidaan käsitellä seuraavissa käyttötarkoituksissa Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy:n tai sen valtuuttaman yhteistyökumppanin tai ammatinharjoittajan toimesta:
• Palveluiden ja tuotteiden tarjoaminen, toimittaminen, tuottaminen ja suunnittelu.
• Yhtiön ja asiakkaan välisen asiakassuhteen hoitaminen ja ylläpito, asiakaspalvelun ja siihen liittyvän viestinnän ja markkinoinnin toteuttaminen, kehittäminen sekä seuranta.
• Henkilötietoja käsitellään myös toimeksiantojen, laskutuksen, yhteydenottojen, asioinnin, ja raportoinnin tarpeisiin.
• Käsittelytehtäviä voidaan ulkoistaa ulkopuolisille palveluntarjoajille tai ammatinharjoittajille tietosuojalainsäädäntöä noudattaen.
4. Rekisterin tietosisältö ja oikeusperuste
Asiakasrekisteriin tallennettavia tietoja ovat: henkilön nimi, yritys/organisaatio, yhteystiedot (puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite), www-sivustojen osoitteet, tiedot tilatuista palveluista ja niiden muutoksista, mahdolliset laskutus- ja maksutiedot, muut asiakassuhteeseen ja tilattuihin palveluihin liittyvät tiedot. Yhteydenottolomakkeesta tallennettavia tietoja ovat yhteyshenkilön nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, henkilön vapaasti kirjoittama teksti, mahdolliset liitetiedostot.
Henkilötietoja käsitellään asiakassuhteen tai tehdyn sopimuksen täytäntöönpanoon tarvittavan ajan. Perustellusta syystä henkilötietoja voidaan säilyttää tätä pidempään arkistointitarkoituksessa (esimerkiksi sopimukset).
Verkkosivuston vierailijoiden käynneistä ei tallennetta IP-osoitteita tai seurantaan liittyviä evästeitä. Kirjautuvilla asiakkailla ainoat evästeet, jotka mahdollisesti tallennetaan liittyvät oleellisesti järjestelmän toimintaan, kuten tieto onko henkilö kirjautunut tai ei.
5. Säännönmukaiset tietolähteet
Rekisteri syntyy asiakkailta saaduista tiedoista. Tietoja saadaan Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy:n www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, sosiaalisen median palvelujen kautta, sopimuksissa, asiakastapaamisissa ja muissa tilanteissa, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.
6. Tietojen luovutukset ja vastaanottajat
Tietoja luovutetaan ainoastaan mahdollisessa maksutilanteessa maksunvälittäjälle maksukortilla maksaessa. Tietoja ei luovuteta muille tahoille. Tietoja voidaan julkaista siltä osin kuin niin on sovittu etukäteen asiakkaan kanssa.
7. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Kun rekisteritietoja säilytetään Internet-palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy:n huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien ylläpitotunnuksia ja muita palvelun turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.
8. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy vastaa asiakkaalle yleisessä tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).
9. Muut rekisteröidyn oikeudet
Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamiseen rekisteristä ("oikeus tulla unohdetuksi"). Niin ikään rekisteröidyillä on muut tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet kuten oikeus kieltää henkilötietojen käytön sähköiseen suoramarkkinointiin sekä oikeus henkilötietojen käytön rajoittamiseen yleisessä tietosuoja-asetuksessa määritellyissä erityistilanteissa. Pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Ruokapalvelu HerkkuHetki Oy vastaa asiakkaalle yleisessä tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa).